Hemska dag

Vilken hemsk dag! Först det här tragiska med Marcus och sen vid sex-sju tiden börja folk skriva och säga att dom såg en olycka ungefär vid macken i Årsunda, trodde det var ett skämt först men det var det inte... Pratade med mer och mer folk och fick veta allt mera, var orolig hela kvällen, man visste ju inte vem det var. Bara att det var en röd saab, och vem som helst kan ju ha lånat en röd saab. Tillsslut gick jag och Louise ner till macken även fast jag är förkyld, vi har nog aldrig gått så fort i hela vårat liv och vi hade en stor klump i magen för vi visste fortfarande inte vilken/vilka som hade kört av.. Och tillsslut lättade klumpen från magen när vi fick veta vilka det var, det var inga som stod mig nära men jag känner dom och har pratat/festat med den ena. Det var skönt att man inte kände dom så bra, var rädd att det var några av mina närmaste vänner. Vet att det låter helt sjukt att jag var glad, självklart så är det tragiskt det som har hänt! Och tänker på deras familjer. Den vägen dom körde på är en 50 väg, och dom körde i säkert över 100 km i timmen för det där var det värsta jag har sett.. När vi kom dit det första jag såg var träden, ett träd var av och två stora tallar var förstörda för att bilen hade landat ca 2-3 meter upp till trädet.. Det var helt sjukt. Hade ont i magen och visste inte vart jag skulle ta vägen, en som va tillsammans med en av dom här karlarna var där och vi kände henne så det var så hemskt att se en så ledsen.

Imorgon blir även min lillebror hemma, han har inte riktigt förstått vad som har hänt med Marcus än, och det tror jag ingen av oss har förstått! Så imorgon blir det mys dag igen med min underbara lillebror. Ska även vara hemma imorgon igen för vill känner att det inte är så viktigt i skolan nu plus att jag fortfarande är förkyld. 

Kommer aldrig våga sova, är så rädd.. Det blir jag alltid när folk går bort i olyckor. När Mikael och Patrik gick bort vågade jag inte sova med stängd dörr på ett halv år, och jag sov även med lampan tänd hela tiden.. Men jag ska göra ett försök snart. Men tror nog att lampan blir på.. Godnatt! Och ta hand om varandra där ute, och kör försiktigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0